en sorgens dag

det är idag den första februari och jag har 126,66 kronor på kontot. hade en lite rolig konversation med min hjärna innan när jag insåg hur lite pengar jag har kvar:

"okej, men det är väl snart den 25e?" två sekunder senare "nej jävlar, det är ju bara den 1e!" ytterligare två sekunder "men vafan, mitt bidrag den 25 januari kom ju inte isåfall! vad hände med det?" och efter en check på kontot "jo, visst kom det, men den 19e och var till och med extra stort. fan!"

snart blir det väl jag som smyger efter folk in i trapphus för att värma mig. suck.



å andra sidan står detta på mitt bord, så ett systemet-besök är av lägsta prio för tillfället (vilket vi alla lärt oss är min största utgiftskälla. hello lyxfällan!). något som däremot var av högsta vikt, var tvätten av mina 58 strumpor. har de senaste dagarna använt upp alla tänkbara; de med och utan hål i, vita eller rosa med elefanter på, mina egna och pappas gamla. hade jag väntat tills senare med att tvätta, hade jag behövt köpa nya. vilket jag inte har råd till. torkar de inte över natten blir det hårfönen imorgonbitti.

just det, det är en dag imorgon också. bäst att sova.

comments

comment here:

name:
remember me?

e-mail: (doesn't show)

URL/blog:

comment:

trackback

RSS 2.0