men kom igen

vad är detta för väder egentligen? på lördag för 35 år sen blommade krokusen, mina bröders födelsedag. i år ser man ju inte ens marken. jag älskar snö! jag älskar att se den sakta och fint dingla ner, att gå ut och bygga en grotta man kan krypa in i eller ha snöbollskrig tills håret är täckt av is och kinderna rosigt röda. men detta är inte snö! detta är fake-snö. detta är slask. hal slask som är omöjlig att ta sig fram i. hur ska man kunna träna nu? har ni sett någon som varit ute och sprungit? för jag har minsann svårt att pulsa mig fram på en promenad. det finns en anledning till att jag bor i skåne. detta är inte anledningen!

det här är ju till och med värre än alperna, med enda skillnaden att man inte kan åka skidor här. men nästa vinter, då ni, då bär det söderut till den riktiga snön! så här såg det ut sist jag åkte. vintern 10/11 blir det förhoppningsvis med bättre snowboardinstruktörer. eller så håller jag mig helt enkelt till skidor! bra idé.


comments
posted by: Patrik

Du ska få grymma snowboardinstruktörer :)

2010-02-03 @ 18:27:11
posted by: Linus

Bättre snowboardinstruktör tror jag blir svårt. :) Man ser ju de pedagogiska vibbarna tydligt!

2010-02-07 @ 22:34:00
URL: http://iamlinus.se

comment here:

name:
remember me?

e-mail: (doesn't show)

URL/blog:

comment:

trackback

RSS 2.0