culture's just a thing

det finns ett mönster för hur jag mår när jag bloggar. jag sitter oftast hemma i soffan och slösurfar med en stor kopp rykande te bredvid. oftast har jag inte alls tid med just detta, utan flyr tusen andra bättre saker som måste göras. men så ploppar en tanke upp. som om inspirationen slagit ned med blixten. en tanke som kan handla om vad som helst. något som kanske är så sjukt ointressant, men som jag ändå inte kan släppa. så spinner jag vidare och funderar på hur jag kan få det att iallafall låta intressant. vilket jag allt som oftast inte kan. men ibland, ibland gnistrar jag till. och det är då, mina vänner, det är då som ni får ett inlägg som detta!

dessutom så har jag insett att jag måste ta tag i mitt kulturella liv. fan, förr gick jag ofta på musikal, teater och andra livsupplyftande tillställningar. nu är man glad om det blir en bio en gång i månaden. jag måste se en musikal snart. jag måste ringa mamma!

comments

comment here:

name:
remember me?

e-mail: (doesn't show)

URL/blog:

comment:

trackback

RSS 2.0