granatäpple

sitter och äter - rättning, försöker äta - ett granatäpple, vilket borde vara guds förbjudna frukt. ett helvete att äta, men himlar vad gott. man får i sig en kärna i taget och när man väl fått i sig en vill man ju bara ha mer. nu är det dock kladdigt överallt. har saft både över datorn och hela mitt ansikte. sprutade precis ner hela soffan också. tur att den är brun och att jag ska köpa ny. kan man äta det där mellan också? liksom fruktköttet? okej, jag testade och nej, det kunde man inte. fy vad beskt. what's the deal? hur äter man den här jävla grejen? man måste fan vara kirurg för att lyckas med detta. en kärna är ju som ett blodkärl. precision på hög nivå! dessutom ser jag ut som om jag varit legat på operationsbordet alternativt stått med skalpellen. eller möjligen varit med om ett massmord. typ stått med kniven i högsta hugg och aldrig velat sluta. nu har det tagit mig en halvtimme att äta första halvan. dags att hugga in på andra delen. har ni ätit? tips mottages på hur!

hur skönt är det inte med iq-befriade inlägg när allt annat är så smart här i världen?



ps: det anses tidskrävande och krångligt att få ut de ätbara kärnorna som är inbäddade i de osmakliga läderartade skiljeväggarna. men det finns ett knep som gör det hela väldigt enkelt: rulla granatäpplet mot bordsytan. dela det i två delar. håll en äppelhalva över en skål och banka hårt med en träslev på skalet - resultatet är att alla kärnor trillar ner i skålen, medan alla skiljeväggar stannar kvar i skalet. sedan är det bara att äta och njuta.

THANK YOU, WIKI.

comments

comment here:

name:
remember me?

e-mail: (doesn't show)

URL/blog:

comment:

trackback

RSS 2.0