ideal

idag har paula och jag kommit fram till att vi från och med nu ska ha godis-, chips-, kak- och läskförbud. för mig handlar det mest om att se hur länge jag klarar det, så place your bets, people! vad straffet blir för den som bryter är ännu oklart, men jag tänker i banor som göra bort sig offentligt, springa en mil eller bjussa på resa till sydamerika. detta ska jag vinna!

för att späda på temat lite så googlade vi funderingar som "gör tuggummi dig hungrigare eller mättare?", "är popcorn nyttigt eller onyttigt?" och "innehåller havregrynsgröt mycket kalorier?". rätt som det är så hamnar vi här där alla möjliga sorters dieter finns att beskåda. och ser man på vad hälsosamt! enligt lyxdieten ska man endast dricka ett glas rött vin till lunch. enligt bikinidieten innehåller mellanmål 1 ett glas vatten och nummer 2 en kopp varmt te. under saftfastan dricker du tre deciliter äppeljuice till frukost, tre deciliter morotsjuice till lunch och tre deciliter potatisjuice till kvällsmat. allt detta låter sunt, eller hur? andra intressanta möjligheter är popcorndieten (aldrig tackat nej till sju deciliter popcorn om dagen), champangedieten (helt min stil), mjölkdieten (som anses vara en perfekt diet för spädbarn eftersom det är så ofta de behöver banta) och flygvärdinnedieten (de är ju faktiskt alltid snygga och smala).

nej, det känns som att sötförbudet är en bra början. säg till mig när jag börjar att bara leva på bananer. då kan ni få oroa er.

comments
posted by: Paula

Nej du, jag ska vinna!!! :D puss på min Maria!

2010-05-13 @ 00:39:09
URL: http://finest.se/paukkii

comment here:

name:
remember me?

e-mail: (doesn't show)

URL/blog:

comment:

trackback

RSS 2.0