sådan matte

candy och jag har ett liknande beteende. inte alltid, långt ifrån alltid, men när det kommer till att filosofera. candy liksom gillar att sätta sig mitt på golvet, precis intill en vägg eller vid sidan av mattan. sjukt udda, ser väldigt malplacerad ut där han sitter. då tänker jag mig att han funderar på vad som ska bli hans nästa drag. att man inte alltid måste ha en anledning för att sätta sig i soffan. inte alltid måste sätta på tvn eller hålla på med mobilen för att sitta i soffan. ibland vill jag tänka ut vad jag ska göra härnäst (ska jag duscha och dra till entré eller sticka och träna nu direkt?), utan att bli störd. jag slänger en blick mot soffan. tänker: om jag sätter mig där så vet jag inom två minuter vad som blir bäst. inget som stör. ingen tvekan. tanken löser alla problmen. två minuter senare sitter man där och vet fortfarande lika lite (men det hör inte hit). lite så tänker jag mig att candy filosoferar när han sitter så här:


comments

comment here:

name:
remember me?

e-mail: (doesn't show)

URL/blog:

comment:

trackback

RSS 2.0