hello world

idag tänkte jag försöka vara lite fredagsduktig och fira in helgen med att tvätta, men eftersom det behagar vara helmulet ute så är jag mycket tvek till att det isåfall kommer torka. gör nog bäst i att vänta till imorgon. eller söndag. man kan inte alltid vara på topp! så istället sitter jag och äter marshmallows, ogrillade. drömde härom natten om svenskt lösgodis, kan mycket väl vara lyckligaste drömmen på länge. annars brukar jag vakna upp, så där smått stissig utan att vara helförstörd, av att jag drömt om alla kryp som finns i min säng. men jag är då förvånansvärt rationell, tänder då lampan, ser efter så att inte någon av mina geckos jag faktiskt har på rummet krupit tätt intill och somnar om. husdjur ska man väl inte förakta, även om jag kanske föredragit en liten misse.

idag fick vi omdöme om vårt första projekt i grafisk design. eller snarare, de bra projekten fick beröm idag. igår sågades vissa totalt, var helt överlycklig över att mitt inte fanns med bland dem. ändå kunde jag aldrig gissa att jag istället skulle bli presenterad idag inför hela klassen som "ett komplett projekt som innehåller alla olika delar i processen, även om maria inte är van vid att jobba på samma sätt som oss. hon har även lyckats att hålla en mycket bra grafisk profil genom hela arbetet" (fritt översatt författaren). det konstiga, kan man då tycka, är varför kunde inte de andra prestera lika bra, om inte bättre? ska fortsätta sparka på mexarna som redan ligger ner. bra plan!

comments

comment here:

name:
remember me?

e-mail: (doesn't show)

URL/blog:

comment:

trackback

RSS 2.0