thank u life

klockan är halv åtta och jag sitter här mätt och belåten. mumsar tillochmed på några chokladkex och dricker mjölk. var längesen jag drack mjölk. den smakar helt okej, inte som hemma, men okej. inatt klockan fyra drar vi iväg på ett nytt äventyr, denna gång mot staden guanajuato (lagt upp bilder på tidigare). i helgen börjar där tvåveckors-festivalen som kanske kan påminnas lite om malmöfestivalen, fast mycket mer kulturinriktad och mindre kommersiell om ni förstår, samt såklart ganska mycket mer mexikansk. den är en av de viktigaste händelserna på året inom mexikos kulturvärld och jag är grymt spänd på att åka dit. riktigt tacksam faktiskt. skönt att komma ifrån översvämmade colima ett tag.

sitter och funderar på andra saker jag är tacksam för. att solen har skinit hela dagen. att jag träffade massa nya människor igår efter en himla tråkig dag. att jag har världens bästa familj och vänner hemma. att mamma kommer om 8 dagar! att min mobil, internetet och duschen funkat hos oss under orkanen tillskillnad från hos andra. detta var bara fem av tusen saker jag är tacksam för. men tack livet!

comments

comment here:

name:
remember me?

e-mail: (doesn't show)

URL/blog:

comment:

trackback

RSS 2.0